söndag 20 juli 2008

Avslutning

Detta blir den sista bloggposten på denna blogg. Jag kom hem i fredags och har spendarat två lugna dagar här hemma, bland annat med att packa upp. Jag har haft ett jättetrevligt år i Frankrike och jag vill tacka alla som har stöttat och hjälpt mig.

Angående namnet på min blogg:
Namnet kommer från ett samtal jag hade med min mor innan jag åkte iväg till Frankrike. Jag beklagade mig över att jag kunde så jättelite franska. Vi kommer in på hur jag skulle kunna plugga innan och jag säger på gränsen till panik att det inte är långt kvar. Då utbrister min mamma: "Men snälla Erik, du har ju hela resan ner till Frankrike på dig!" Jag svarade då att jag knappast skulle hinna plugga in något på bara 28h och det höll hon med om.

Namnet kommer från det samtalet och jag tyckte att det sammanfattade rätt bra det som jag skulle göra. På 28h så skulle mitt liv förändras radikalt. Ett äventyr helt enkelt som inleddes med en 28h lång övergångsperiod. Nu varade visserligen tågresan 32h, men i övrigt tyckte jag att min prognos stämde rätt bra. Det blev ett äventyr.

Året har också gått väldigt fort, det känns som att det var som igår jag satt på Malmö station för att ta tåget till Tyskland och därmed lämna Sverige för att inte återvända på 11 månader. På dessa 11 månader förändrades jag mycket, tror jag i alla fall. Det mesta har nog inte börjat visa sig än, men det lär komma så småningom.

Som avslutande rader så skall jag säga till alla som får samma möjlighet som jag: Ta den! Ni kommer inte att ångra er.

Inga kommentarer: