lördag 24 maj 2008

En toppenvecka

Denna vecka har varit en riktig toppenvecka. Det började redan i måndags då jag lyckades ta hem ett betyg på 19,5/20 på idrottens löptest, som dessutom är utformat för att vara svårare än det testet man gör på examensprovet (Baccalauréat). I tisdags fick jag jag tillbaka ett fysik/kemiprov som jag 17,5 i betyg på. På kvällen höll jag sedan en presentation om Sverige på en klubbmiddag med Rotary. Det var mycket uppskattat och jag fick mycket beröm för min franska. Så på det hela taget har det varit en riktigt bra vecka. Dessutom så skall jag idag hem till en kompis (med tre andra kompisar) och om det bara klarnar upp lite så skall vi bada i hennes pool.

Med mindre än 20 dagar kvar till skolslutet och alla stora arbeten undanstökade så återstår nu en rätt lugn period i Frankrike.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Jag hade alltså rätt..
mamma

Anonym sa...

Jätteroligt alltihop! Stor kram!